Utazási feltételek
Programjainkon való részvétel feltétele az alábbiak betartása és elfogadása
Általános utazási feltételek
1. Programjaink a leírásban megjelölt országban (Indonézia), érkezési városban kezdődnek és végződnek. Magyarország határának átlépése sem földi, sem légi úton nem része a programoknak. A programok szervezése a Balinézia Tours & Weddings székhelyén történik.
2. A kezdő helyszínre kezdési időre történő odautazás, majd a programot követő elutazás egyénileg történik, nem része a programoknak.
3. Nem értékesítünk repülőjegyet.
4. A weboldalon feltüntetett árak EUR-ban értendők és tájékoztató adatok.
5. A weboldalon leírtak nem minősülnek utazási ajánlatnak.
6. Speciális beutazási helyzetekben, amikor a szokásos feltételektől eltérő, központi szabályozás történik (lásd COVID) a programjaink az előírások figyelembevételével és azok betartásával kezdődnek.
A foglalás menete
1. Program kiválasztása
Az utazás foglalása elektronikus formában történik. A weboldalunkon feltüntetjük a programjaink
– részletes leírását
– a tervezett árat
– az ármódosító tényezőket
– az ár mit tartalmaz és mi nem része az árnak
Kérjük, olvasd el az információkat. Ezek alapján válaszd ki, melyik programunk érdekel.
2. Utazást előkészítő kommunikáció
A foglalás előtti kapcsolattartás formája email, Messenger, WhatsApp, Viber. Ezeken a csatornákon vagyunk elérhetők a döntés előkészítéséhez szükséges kérdés / kérés esetén.
3. Ajánlatkérés
A weboldalunkon feltüntetett Ajánlatkérés menüben töltsd ki az adatlapot. Ezzel a kérésed bekerül a többi ajánlatkérés közé, ahol együtt látjuk a megkereséseket. Az adatlapon lehetőséged van a Megjegyzés rovatban egyéni kéréseket megfogalmazni. Az adatlapon megadott email címen kommunikálunk a továbbiakban, válaszolunk a kérdésekre, valamint árajánlatot adunk. Az ajánlatkérés nem minősül megrendelésnek. Megrendelés az előleg megfizetésével történik.
4. Előlegfizetés = program foglalása
Amikor letisztul az utazás minden részlete, akkor kérjük, hogy az általunk küldött Előlegfizetés kérés emailben megadott linken az emailben meghatározott összeget fizesd be foglalási előlegként. Az előlegfizetést követően az utazásodat befoglaljuk a naptárban. Az előleget bánatpénzként kezeljük és lemondás esetén nem jár vissza. Ennek oka, hogy a napi munkatelítettséget ennek ismeretében tervezzük. Tekintsd lemondási illetéknek. Kérjük, csak akkor fizess foglalási előleget, ha ezt a feltételt elfogadod. Az előleg befizetésével egyben elismered, hogy az utazással kapcsolatban minden információt megkaptál és ezek ismeretében döntöttél.
Bizonyos programok esetén az előlegfizetés több lépcsős. A foglalási előlegen túl előleget kérhetünk az olyan tételekre, amiket a megvásárlás után a későbbiekben már nem lehet lemondani. Ezeket a tételeket semmilyen esetben nem fizetjük vissza (pl. belső repülőjegy, bizonyos szállások, stb.).
Bármely okból halasztott utazás esetén az eredeti utazás(!) dátumtól számított 6 hónapon belüli újrafoglalás esetén a foglalási előleget beszámítjuk. Nem utazni kell 6 hónapon belül, hanem lefoglalni az új időpontot. Külön kérésre és egyedi elbírálás alapján döntünk az előleg visszafizetéséről, például kórházi kezelés stb.
5. Hátralék kifizetése
- lehetőséged van készpénzben hozni és az első programpont megkezdése előtt átadni.
- lehetőséged van átutalni megadott bankszámlára. Ebben az esetben a bankköltséget áthárítjuk. Hozzánk a megállapodott összeg kell, hogy megérkezzen.
Árazás
A megjelenített árban nincs benne:
- az érkezési városba történő utazás költsége / program vége városból történő elutazás költsége
- vízum
- belépőjegyek
- hosszabbítás költsége
- speciális étkezési igényből fakadó többlet költségek
- BBP biztosítás
- extrém sport kiegészítő biztosítás: dzsungel túra, búvárkodás és egyéb tevékenységek esetére kell
kötni. - útlemondási biztosítás
Szállás ára az általunk meghirdetett csomag(ok)ban szerepel. Az egyedi napi programokban nem számolunk szállás árral. Igény szerint intézzük az általunk szerződött hotelekkel kedvezményes áron.
Étkezés: utazási iroda általi foglalás esetén a reggeli benne van a szállás árában. Amennyiben az utas saját magának foglalja a szállást, úgy javasoljuk kérni a reggelis ellátást. Egyes programjainkban szerepel beépített étkezés. Ezeket külön feltüntetjük.
Az utazás előkészítése
1. Ellenőrizd az útlevél érvényességét. Indonéziába történő utazás esetén az elutazástól számított 6 hónap érvényesség a szabály.
2. Szükséges vízum beszerzése
- Az interneten vásárolható e-vízum esetében érdemes odafigyelni, mely határállomásokon alkalmazható. Időben kell megrendelni, hogy az utazás megkezdése előtt megérkezzen. Az utazásra érdemes kinyomtatva is hozni.
- A belépési határállomáson vásárolható vízum (jelenleg a Covid-19 miatt felfüggesztés alatt áll)
- A nagykövetségeken vásárolt vízum esetében a nagykövetségen kiadott feltételeket kell teljesíteni.
3. Biztosítások megkötése feltétlenül szükséges. A biztosítás megkötésekor szánj időt a kockázatviselés feltételeinek alapos megismerésére. Egyeztesd le a biztosítóval, hogy az általad érintett városokban melyik kórház áll kapcsolatban a biztosítóval. Ennek hiányában pedig mi a teendőd. Az, hogy az egészségügyi intézmény a biztosításod terhére vagy előzetes készpénzfizetés és utólagos biztosítási elszámolás keretében kezdi meg a kezelést, ez a konkrét esettől is függhet. Legyél felkészülve ennek megfelelő anyagi háttérre, valamint ismerd meg a biztosító által elvárt dokumentációk listáját.
A biztosítások fajtái:
- BBP – betegség, baleset, poggyász
- extrém sport kiegészítés, ha a programodban szerepel dzsungeltúra, sziklamászás, búvárkodás…
- útlemondási biztosítás
4. Behozatali vámszabályok ismerete, kiemelten a jövedéki termékek: cigaretta, alkohol, folyadék behozatal.
5. Kiviteli vámszabályok, kiemelten: természeti kincsek (kagyló, korall, növények, magok… stb.); állatokból készült termékek; Buddha szobrok; régiségek; arany/ezüstékszerek; drágakövek.
6. Indonézia törvényeinek betartásáért valamint a programban szereplő helyek látogatási szabályainak betartásáért mindenki maga felel. Kiemelten fontos a látnivalóknál elvárt öltözködési, viselkedési előírások, valamint a közlekedési szabályok maradéktalan betartása.
Az utazás alatt a repüléssel kapcsolatban
1. Kérjük, ellenőrizd a légitársaságoknál:
- a beadandó poggyász méret és súlykorlát szabályokat
- kézipoggyász esetében a megengedett összsúly és darabszám szabályokat
2. Figyelj oda az aktuális repülőjárat indulása előtt, a repülőtérre megfelelő időben történő kiérkezésre. Nemzetközi járat esetében általában 2-3 óra az indulás előtt.
3. Repülővel történő utazás esetén az adott légitársaság utazási feltételei érvényesek, ideértve a járatot érintő mindenféle módosításokat: késés, menetrend változtatás, repülőgéptípus változtatás vagy akár légitársaság változtatás.
Megérkezés után
1. A vásárlásaid esetén a tárgyak eredetiségének eldöntése (pl. arany-e az arany… stb.) a saját felelősséged. Kérjük, a döntésedet a vásárlás előtt alaposan fontold meg.
2. Speciális étkezési igényeket legtöbb esetben csak az étlap erejéig áll módunkban figyelembe venni.
3. A következő esetek kívül esnek az általunk kezelhető kategóriákon:
- időjárás; természeti katasztrófa; az adott ország által elrendelt rendkívüli helyzet
- politikai események, rendezvények
- ünnepek, fesztiválok
- építkezések, útlezárások
4. Szállásfoglalás esetén az előre egyeztetett szobakategóriát és ágytípust foglaljuk. A nemzetközi sztenderdek szerint a szobát legkésőbb 12 óráig el kell hagyni és leghamarabb 14 órától lehet elfoglalni. A szállodák ettől eltérő időpontokat is meghatározhatnak. Az, hogy a megérkezéskor a szobák rendelkezésre állnak-e teljes számban vagy csak részlegesen, nem tartozik a kompetenciánkba.
5. Bizonyos (nem privát) programokon összekapcsoljuk az azonos időben és azonos programra jelentkezett utazóinkat (például rafting).
A programjainkon való részvétel feltételei
1. Egész napos program esetén a program kezdési időpontja reggel 8:30. Ettől eltérő kezdési időpontot külön közöljük.
2. Félnapos program esetén az indulás időpontja előre egyeztetésre kerül.
3. A program a hotel recepción kezdődik és ott is ér véget. Ettől eltérő esetet előre egyeztetjük.
4. Étkezésre egész napos program esetén megfelelő helyet és időt biztosítunk. Speciális étkezési igényeket csak az étlap erejéig áll módunkban figyelembe venni.
5. FONTOS: A programok alatt kép és hangrögzítés a LÁTNIVALÓRÓL történhet. A programról az internetes felületeken csak olyan anyag jelenhet meg, ami nem tartalmaz személyiségi vagy szerzői jogi oltalom alá eső tartalmat. Az elhangzott idegenvezetői szöveget szerzői jog védi, így annak bármely felhasználásához előzetes írásos engedély szükséges.
6. Ittas vagy bódult állapot kizáró ok a programjainkon való részvételre.
7. Az elvárt szabályok (például öltözködés, viselkedés) be nem tartásából adódó problémákat áthárítjuk.
8. Az egészségügyi állapotodból fakadó program elmaradását rugalmasan kezeljük, amennyiben van szabad kapacitásunk, új időpontot egyeztetünk (kivéve körutazás esetén).
9. Amennyiben egyeztetés nélkül elhagyod a szervezett programot, leválsz a csoportról, kérjük, gondoskodj a hotelbe való visszajutásról.
10. A programra kizárólag a fontos/szükséges felszerelést hozd. A járműben hagyott személyes tárgyakért és értékekért nem vállalunk felelősséget.
11. Véleményedet, ajánlásodat szívesen fogadjuk: balinezia@outlook.com
12. Reklamáció esetén panaszodat kérjük, 24 órán belül írásban beküldeni a balinezia@outlook.com email címre. Csak ebben az esetben áll módunkban figyelembe venni.